9 Aralık 2008 Salı

Yalnızlığa Dair

Can yoldaşın olmazsa olmasın
Yalnızım diye hayıflanmayasın,
Eğilmiş üstüne gökyüzü masmavi
Bir anne şefkatine müsavi.
Üç adım ötede deniz
Dosttur, ne öfkesi ne durgunluğu sebepsiz.
Bir derdin varsa açabilirsin ağaçlara
Ağaç yaprak verir, sır vermez rüzgara
Ve kış yaz,Dalda kuş eksik olmaz
Dağ başında duman
Yalnızlık nedir göreceksin öldüğün zaman.

Cahit Sıtkı TARANCI (Sonsuz Saygılarımla)

Akşamcı

Hep sana koştumsa akşamları,
Bunca yıllık emektar kadehim,
Zannetme ki sevda çektiğimden;
Öyle günlük efkarlardan hiç değil;
Bayramı seyranı vesiledir.
Sana başvurduğum akşamları,
Bunca yıllık emektar kadehim,
Sadece hoşnut olmadığımdan.

Cahit Sıtkı TARANCI (Sonsuz Saygılarımla)

Akşamcı II

Hep sana koştum akşamları,
Bunca yıllık emektar kadehim.
Hoşnuttum, değildim,
Ayırt etmiyorum.
Bahar gelince kenarına,
Bir çift kiraz astım.
İçine bir yeşil erik attım.
Sırlarımı hep sana açtım.
Biliyorum göreceğim,
Yalnızlık nedir,
Öldüğüm zaman.
Ölene kadar,
Beni yalnız bırakma.
Denizdi, gökyüzüydü,
Seni unutturur sanma.

Hiç yorum yok: